control room solutions
for more information contact design4u® p.o. box 3051 nl-2601 db delft
tel.: +31 15 214 8903 fax +31 15 214 3323 email: info@design4u.nl

!!!News updated: 12-10-2009  

We'll design and furnish your control room: turn key!No matter if your control room has four or forty workspaces. The Design4u® team has the solution for your control room. Our vision on designing control rooms is based on years of experience with companies as General Electric, DHV and Centraal Beheer. We completely designed their control room. We incorporated our knowledge in processing control rooms (Dow Benelux, Cerestar) and we believe our quality standards are valid there too. Just recently we designed ergonomic furnuture for guarding and surveilance control rooms.
Wij ontwerpen uw controlekamer: turn key! Controlekamers van 4 tot 40 werkplekken, het Design4U team verzorgt de inrichting gebaseerd op een jarenlange ervaring. Voor bedrijven als General Electric, Internoc en Centraal Beheer richtten wij controlekamers in. Recentelijk hebben wij onze controlekamer kennis ook in de procesindustrie toegepast (Dow benelux, Cerestar). Zie ook ons artikel in het tijdschrift voor ergonomie. De nieuwste ontwikkelingen liggen op het vlak van de camera bewaking en meldkamers. Hiervoor ontwerpen wij ergonomisch meubilair (zit statafels) met uitgebreide mogelijkheden voor koppling en hoogteverstelling.

Your control room is a dynamic place with 7 x 24h activity. Your hard- and software is constantly changing, thus demanding a flexible and dynamic approach of the control room design. The control room is the hart of you company and in that respect a valuable show-piece to your customers.
De controlekamer is een dynamisch geheel, 24 uur per dag! Hard- en software zijn voortdurend aan verandering onderhevig. Voor het ontwerpen van controlekamers betekent dit een flexibele en dynamische aanpak. Uw controlekamer vormt als kloppend hart een visitekaartje van uw bedrijf.

We developed a modular ergonomic workspace based on demands of ergonomics and regulations for monitor- and control room work. This control room furniture is the basic system for the design. Yet we constantly design new versions adapted to your specific situation. The flexibility of our system allows you to expand or re-arrange your control room as easy as can be. You don't have to invest in hardware you will not use!
Wij hebben een modulair controlekamersysteem ontworpen gebaseerd zowel op ergonomische eisen en wensen als op ARBO eisen aangaande beeldschermwerk. Dit systeem vormt de basis voor het controlekamerontwerp. Daarnaast worden voor speciale omstandigheden voortdurend nieuwe (basis)varianten ontwikkeld zodat er ook voor uw situatie een geschikte oplossing bestaat. Het flexibele systeem is zeer gemakkelijk opnieuw te rangschikken en/ of uit te breiden zodat u niet hoeft te investeren in nieuwe hardware als u dat niet gebruikt!

Working method

The first step is a -no cost- visit to your plant or office. In advance of this meeting we would like to have the existing floor plan of your control room. We will take some pictures and make some sketches of the working environment and together we will decide what is needed.
Een vrijblijvend bezoek aan uw bedrijf is de eerste stap. Hiervoor hebben wij een plattegrond nodig van de bestaande situatie. Met behulp van wat foto' s en schetsen van de werkomgeving bespreken we uw eisen en wensen. In onze benadering gaan wij altijd uit van uw organisatie:

In our approach we need to find out how to organise your new control room:

  • What tasks should be performed/ Welke taken zijn meer of minder belangrijk?
  • do we need clusters of workspace?
  • What are the ergonomics demands?
  • Which tasks are more sensitive than others?
  • What is the routing for workers and visitors?/ Welke routing is wenselijk voor zowel werknemers als bezoekers?
  • What illumination level is needed?/ Hoe wordt de verlichting?
  • What is needed as work-space, shelf-space, drawers?/ Hoeveel ruimte is gewenst; aflegvlak, kastruimte, laden?
  • etc

Basic Ingredients

After the first inventory we'll draw a floor-plan for you with the basic ingredients (routing, materials, furniture).

This is the talking-point for feed-back with you and your colleagues. The output will be incorporated in our first 3D-drawings where you actually can see your new control room. At that point we can give you an specified cost-plan and your control room can be operative within two months!
Na deze eerste inventarisatie stellen we voor u een plattegrond op, uitgaande van de basis (routing, materialen, meubilair). A.d.h.v. dit discussiestuk kunnen wij de feedback van u en uw collega's inzichtelijk maken m.b.v. 3D-tekeningen. Een offerte is nu mogelijk; binnen twee maanden kan u nieuwe controlekamer operationeel zijn!


New height adjustable TFT module

Meldkamer

NOC

modular design

height adjustable

universal 19" system

large workspace

ISO/ NEN/ ARBO compliant

keyboard fits under monitor

patented design

 

Before...
Before...

After!
After!

modulair ontwerp

groot werkoppervlak

toetsenbord past onder monitor

gepatenteerd design

Interactive
Please fill out our interactive respons form and we will contact you asap!